De IKARI filosofie

Het IKARI concept is ontstaan uit de behoefte voor gepersonaliseerde huidverzorging. De technologie ontwikkeld door de grondlegger en vooraanstaand dermatoloog Dr. Karavani en zijn team werd gekoppeld aan de verfijnde luxe van topcosmetica.

Lees meer over de huidscan
Bekijk de Ikari producten

Het merk staat borg voor de unieke combinatie van haar drie pijlers:

  • persoonlijke verzorging op maat
  • wetenschap, hightech en hoog geconcentreerde actieve ingrediënten
  • zinnenprikkelende ervaring van luxe en topkwaliteit

Een onverwachte ontdekking

Toen in 2004 Dr. Karavani en zijn team werden gevraagd om een nieuw hightech meetsysteem voor huidtypes te ontwikkelen, leverde dit een aantal ontdekkingen op. Al bij de eerste tests bleek de toenmalige kennis over huidanalyses niet geheel te kloppen. Waarden die werden gemeten kwamen niet overeen met de werkelijkheid. Meteen werd duidelijk dat er, ondanks de miljoenen die de industrie hiervoor had vrijgemaakt er geen goede meetsystemen op de markt waren. De wetenschappelijke wereld stond voor een dilemma. Welke maten en cijfers stemmen echt overeen met huidveroudering?

De taal van de huid in een code

huid heeft zijn eigen specifieke manier om zich uit te drukken en die taal moest in een voor ons begrijpbare vorm worden omgezet. De taal van de huid werd omgezet in een code. In 2007 werden de patenten over huidveroudering en huidtypologie eindelijk vastgelegd.

Dit wetenschappelijke werk heeft geleid tot een grondige kennis van huidmetingen en tot het eerste meettoestel van deze nieuwe generatie, het YOUR SKIN TYPE™ meetsysteem. Meer dan 40 onderzoekers en ingenieurs hebben gedurende jaren aan dit project meegewerkt. Een volledig softwarepakket en een grondig onderzoek staan nu garant voor een feilloze meting die eindigt met een SkinCode. Die bestaat uit 15 cijfers en geeft uw huidtoestand perfect weer. Met deze persoonlijke code en een speciaal ontwikkelde zoekfunctie haalt de computer de meest geschikte producten en hun persoonlijke gebruiksaanwijzing uit de database. Het was duidelijk dat dit topsysteem moest worden gekoppeld aan uiterst efficiënte verzorgingsproducten. Bij een hightech diagnose hoort immers de beste verzorging.

Topcosmetica maakt een sprong opwaarts.

Karen Housen, ervaren huidspecialist en senior medewerkster in de kliniek van Dr.Karavani, staat symbool voor topkwaliteit. Alleen de duurste en meest prestigieuze cosmetica stonden in haar badkamer. La Prairie, Valmont, La Mer, Sisley, Dior en Chanel waren haar vaste metgezellen. Desondanks zag zij hier de mogelijkheid tot een kwantumsprong met topcosmetica op maat.

Wie topcosmetica zegt, denkt aan Zwitserland. Hét leidinggevend labo in Zwitserland werd aangesproken om dit project ter harte te nemen. Hun rijke ervaring in het vervaardigen van luxe cosmetica voor de duurste merken ter wereld werd gekoppeld aan de kennis van het meten. Zo werd een unieke en modulair aanpasbare lijn gecreëerd. Specifieke ingrediënten voor elk huidprobleem en elk huidtype werden in hoge concentraties verwerkt in diverse serums en crèmes van zeer hoog niveau.

Zulke kostbare stoffen moeten voor hun houdbaarheid en stabiliteit natuurlijk in een passende behuizing worden verpakt. Voor de IKARI lijn werd de meest prestigieuze Duitse fabrikant van verpakkingssystemen aangesproken. Met veel zorg en enthousiasme werd de lijn afgewerkt tot één harmonieus geheel.

De IKARI producten werden gedurende maanden uitvoerig en succesvol dermatologisch getest, tot volle tevredenheid van de honderden testpersonen. Het resultaat mag er zijn! IKARI werd op haar weg synoniem voor de unieke combinatie van maatwerk, hightech efficiëntie en luxe.

Wij bieden de luxe van topcosmetica op maat voor uw huid, tegen een betaalbaar budget.

Maar daar hield het werk niet mee op. Om de consument niet te belasten met hoge prijzen, moesten op het vlak van de distributie ingrijpende veranderingen plaatsvinden. Nutteloze kosten (reclame) en dure tussenpersonen (distributeurs) werden uit het systeem geweerd.

Reclame vormt in de cosmetica traditioneel de grootste kostenpost en heeft geen echte toegevoegde waarde voor de klant. Wie wenst er duur te betalen voor het advies van een fotomodel, actrice of sportman die u nooit heeft onderzocht? Of gelooft u dat elke huid hetzelfde is en u geen advies nodig heeft.

Dankzij het internet kon de distributeur worden uitgeschakeld. Met uw persoonlijke code kan u IKARI op maat rechtstreeks aanschaffen bij de huidsecialist of op het internet, zonder tussenpersonen. Zo kunnen we u topproducten aanbieden tegen betaalbare prijzen. Bovendien krijgt u op onze website bijkomende tips en adviezen specifiek voor uw huidtype.

MENU